Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
At first glance a children's book, Jeane D'aam's illustrated story is actually an introduction to modern Dutch architecture. Everything starts with a square. A square can be rotated, doubled, divided in two, and then again in four. Its corners can then be cut, stretched, and more. One page at a time, the shape of a house begins to appear. The Dutch, however, love houses with low roofs in the countryside, so these shapes change again to become hexagonal. In cities, on the other hand, a lot of rectangular houses are needed, perhaps joined together by a bridge. Finally, by adding doors, windows, and a touch of colour, this series of geometric shapes turns into perfect Dutch houses.
Architecture moderne. --- Pays-Bas --- 72.011 --- 766.07 --- 72(492) --- Woningbouw ; huizen ; Nederland --- Architectuur ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Architectuur ; Nederland --- 728.3 --- 728.3 Eengezinshuizen. Eengezinswoningen --- Eengezinshuizen. Eengezinswoningen
Choose an application
"Once upon a time there was a man who worked very hard and very quickly, and who had left his soul far behind him long ago. In fact his life was all right without his soul--he slept, ate, worked, drove a car and even played tennis. But sometimes he felt as if the world around him were flat, as if he were moving across a smooth page in a math book that was covered in evenly spaced squares..."The Lost Soul is a deeply moving reflection on our capacity to live in peace with ourselves, to remain patient, attentive to the world. It is a story that beautifully weaves together the voice of the Nobel Prize-winning Polish novelist Olga Tokarczuk and the finely detailed pen-and-ink drawings of illustrator Joanna Concejo, who together create a parallel narrative universe full of secrets, evocative of another time. Here a man has forgotten what makes his heart feel full. He moves to a house away from all that is familiar to him to wait for his soul to return.The Lost Soul is a sublime album, a rare delicacy that will delight readers young and old.https://www.sevenstories.com/books/4275-the-lost-soul
Soul --- Conduct of life --- Mindfulness (Psychology) --- 766.07 --- Tokarczuk, Olga °1962 (°Sulechów, Polen) --- Beeldverhalen --- Illustraties --- In-the-moment (Psychology) --- Attention --- Awareness --- Pneuma --- Future life --- Philosophical anthropology --- Theological anthropology --- Animism --- Spirit --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Depressie --- Burn-out --- Ziel --- Zelfzorg --- Illustratie --- Natuur --- Jeugd (levensfase) --- Stress --- Graphic novels --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
Choose an application
Een hoedje van papier knippen kan iedereen wel, maar Meneer Papier knipt zich uit oude kranten een hele wereld bij elkaar: kleren, een fles, vlinders, een hond. Uit deze laatste knipt hij na hun wandeling samen dan weer een vogel. In het tweede verhaal zet het weer Meneer Papier aan tot een lenteschoonmaak. Wanneer Poes het huis prompt onder de modderspatten brengt, bouwt Meneer Papier een buitenhok voor haar. In het laatste verhaal knipt hij zich een meisje. In een poging haar altijd bij zich te houden, knipt Meneer Papier eerst haar voeten en vervolgens haar armen af.Deze ode aan de verbeelding vertrekt van een bijzonder origineel gegeven: dat je zomaar je eigen wereld kan creëren, uit een [lees meer]voudig krantenpapier. De logica die daarbinnen gehanteerd wordt, is heerlijk. Materiaal dat al tot leven gekomen is, kan eenvoudigweg gerecycleerd tot iets anders. En waar je zou verwachten dat Meneer Papier simpelweg een hok knipt voor zijn kat, zijn het planken, een zaag, een hamer, en spijkers die hij knipt om daarmee dan te gaan timmeren. Het idee van de maakbare wereld wordt in het laatste verhaal dan wel weer kritisch onderuitgehaald. Op ronduit gruwelijke wijze probeert Meneer Papier een meisje aan zich te binden, maar zij blijft halsstarrig haar eigen weg gaan.De illustraties, een mix van tekening en collage, laten de figuren wervelen over de bladzijden, tegen een achtergrond van schitterende kleurencombinaties. De tekst is rechttoe rechtaan, in eenvoudige woorden, als om niet in de weg te lopen van de verbeeldingskracht die het boek uitstraalt. Hoewel er nergens naar verwezen wordt, is deze (her)uitgave ongetwijfeld gelinkt aan de animatiereeks die Mockingbird Productions net gerealiseerd heeft voor Ketnet. De reeks is volledig uit papier gemaakt, meer dan 250 kg, en is een lust voor het oog!Lieve RaymaekersPluizer
Knippen --- Papier --- Dutch literature --- knippen (themawoord fictie) --- 766.08 --- 766.07 --- Dendooven, Gerda °1962 (°Marke, België) --- Gebruiksgrafiek ; kinder- en jeugdboeken --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Voorleesverhalen --- Prentenboeken --- avonturen (themawoord fictie) --- wereld (themawoord fictie) --- wereldbeelden (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Prentenboek --- Fantasie --- Krantenpapier --- Emotie --- Verhalenbundels --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
Choose an application
Dedicated to graphic designer Gerard Unger (1942-2018), this book presents a case study in the development of modern type design as it unfolds along with the rapid technological shifts that transformed typesetting and publishing over the past 50 years. While most of Unger's types are variations on the economical Dutch tradition, they are also permeated by his distinctive style, marked by tensive curves and dynamic rhythm. He drew inspiration from abstract art and delighted in the interplay of form and space in letterforms. The book includes a reproduction and translation of Unger's 1977 exhibition at the Stedelijk Museum, where he began to develop a theory of type design.
766.07 --- Unger, Gerard (°1942, Nederland) --- Grafische vormgevers ; typografen ; Gerard Unger --- Grafische vormgeving ; typografie ; Nederland ; 20ste eeuw --- Lettervormen ; letters --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Book history --- Graphics industry --- letters [signs] --- capital letters --- typography --- Unger, Gerard --- 655.24 <492> --- 655.24 <492> Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615}--Nederland --- 655.24 <492> Type styles. Characters--Nederland --- Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615}--Nederland --- Type styles. Characters--Nederland --- Unger, G. A. --- 766.22.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; typografie ; typografen
Choose an application
Le regard de l'artiste sur Bruxelles dans un voyage pictural rendant hommage à ses héros (R. Magritte, Hergé, J. Brel, Arno) et à ses lieux favoris tels que l'Atomium, le square Maréchal Montgomery ou encore la villa Empain. - Belgian Illustrator Ever Meulen visualizes his adopted home of Brussels with wit and verve.
Illustratietechnieken --- Ever Meulen --- Infografiek --- Cartografie --- illustraties --- 766.047 --- 766.071 EVER --- 741.071 EVER --- 741.571 EVER --- België --- Vermeulen Eddy --- Brussel --- stedenbouw --- stedelijkheid --- illustratie --- eenentwintigste eeuw --- kunst --- reisgids --- tekenkunst --- #SBIB:316.7C214 --- #SBIB:316.334.5U20 --- Cultuursociologie: plastische kunsten, monumenten --- Sociologie van stad (buurt, wijk, community, stadsvernieuwing) --- 766.07 --- Ever Meulen (pseudoniem van Eddy Vermeulen) °1946 (°Kuurne, België) --- Belgische kunstenaars --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Illustratietechniek --- Regional documentation --- Meulen, Ever --- Brussels --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
Choose an application
Alexander Calder's work first appeared in the Museum of Modern Art's galleries in 1930, in the exhibition Painting and Sculpture by Living Americans. Calder cultivated friendships and working relationships with notable figures, including Alfred H. Barr Jr., the Museum's founding director, and James Johnson Sweeney, with whom he collaborated on his retrospective exhibition in 1943. His work is imprinted on MoMA's early history, not only for its material and conceptual innovation but also for its presence at significant moments, such as a mobile made to hang over the lobby's grand staircase on the occasion of the new Goodwin and Stone building (Lobster Trap and Fish Tail, which hangs there to this day); a candelabra to adorn the tables at a celebratory anniversary event; and a sculpture to fly off a flagpole to advertise the landmark exhibition Cubism and Abstract Art.
Art --- sculpture [visual works] --- mobiles --- installations [visual works] --- drawing [image-making] --- wire --- Calder, Alexander --- Sculpture --- 7.07 --- 73.07 --- 739.07 --- 766.07 --- 76.07 --- Stonework, Decorative --- Bas-relief --- Statues --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Beeldhouwkunst--beeldhouwers A - Z --- Metaalkunstenaars ; edelsmeden ; juweelkunstenaars, A - Z --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Grafische kunst ; grafische kunstenaars A-Z --- Calder, Alexander, --- Calder, Sandy, --- Museum of Modern Art (New York, N.Y.) --- New York (City). --- New York (N.Y.). --- Nyū Yōku Kindai Bijutsukan --- MOMA --- Sculpture, Primitive --- Ḳalder, Aleksander, --- קאלדר, אלכסנדר
Choose an application
Hartverwarmend boek over gemis en vriendschapEen jongen schrijft een brief aan een meisje. Hij mist haar en wacht vol ongeduld op een antwoord. Maar de brief waait weg en komt in allerlei handen terecht. Die van een man met een koffer, een politieagente, een vluchteling, een kind? En uiteindelijk in de bek van een hond, die de brief aflevert.Maar hier stopt het verhaal nog niet. Want het meisje schrijft ook een brief, die de andere richting uit gaat. De laatste pagina wordt de eerste. Je leest dus verder van achter naar voor!Bron: bibliotheek.be
Brieven --- Dutch literature --- 766.07 --- 766.08 --- Dendooven, Gerda °1962 (°Marke, België) --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; kinder- en jeugdboeken --- Vriendschap --- Gemis --- Brief --- Schrijven --- Post --- Postbode --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- KHK --- fictie voor kleuters --- vriendschap (themawoord fictie) --- brieven (themawoord fictie) --- post (themawoord fictie) --- schrijven (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de jaar (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- prentenboeken --- schrijven --- brieven --- JB DEND --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
Choose an application
Superstructures (Notes on Experimental Jetset / Volume 2) is an inquiry into the role of the city as an infrastructure for language (and simultaneously, into the role of language as an infrastructure for the city), as seen through the lens of four historical movements: Constructivism, the Situationist International, Provo, and the Post-Punk explosion. Based on a research project (and accompanying exhibition) by Experimental Jetset, the publication features footnotes written by Vasyl Cherepanyn, Leontine Coelewij, Linda van Deursen, Experimental Jetset, Owen Hatherley, Brad Haylock, Dirk van den Heuvel, Lieven Lahaye, Samata Masato, Tom McDonough, Kateryna Mishchenko, Other Forms, Mark Owens, Megan Patty, Adam Pendleton, Simon Reynolds, Ian F. Svenonius, McKenzie Wark, Lori Waxman, and Mimi Zeiger.
72.01 --- 72.01 Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- 72.01 Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- Sociology of environment --- Environmental planning --- sociolinguistics --- urban planning --- Arts, European - 20th century --- Art movements - Europe - History - 20th century --- Avant-garde (Aesthetics) - Europe - History - 20th century --- Art and cities - Europe - History - 20th century --- Langage --- Constructivisme --- Situationnisme --- Punk --- Image de la ville --- Support-surface --- Europe --- Architectuur en taal --- Grafische vormgeving ; visuele communicatie ; 21ste eeuw --- Grafische ontwerp ; typografie ; experimentele lay-out --- Grafische vormgeving ; Nederland ; 21ste eeuw --- Grafische vormgeving ; Nederland ; ontwerpbureaus --- Grafische vormgevers ; 21ste eeuw ; Experimental Jetset --- 766.07 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Arts, European --- Art movements --- Avant-garde (Aesthetics) --- Art and cities
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|